Hako2024
Wyszukaj w katalogu
Polecane firmy
GARDA sp. z o.o. sp. k.

GARDA sp. z o.o. sp. k.

UNIA Spółka z o.o

UNIA Spółka z o.o

Poleć nas innym

Przez nowe przepisy odkurzacze stracą moc. Producenci: zapewnimy taką samą wydajność sprzątania
(2017-08-24)
nilfisk_logo.png

Od 1 września wchodzą w życie nowe unijne wymagania dotyczące rynku odkurzaczy. Dla tych urządzeń zostanie wprowadzona nowa skala efektywności energetycznej, znacznie też zostanie ograniczona maksymalna moc ich silnika i poziom hałasu generowanego podczas pracy. Producenci uspokajają jednak, że nadal będą oferować odkurzacze o wysokiej wydajności nawet przy zmniejszeniu poboru mocy.

Nowe przepisy nie dotyczą wcześniej kupowanego sprzętu. Jednak ci, którzy zamierzają wkrótce nabyć odkurzacz, mogą spodziewać się drobnych zmian w sklepowym asortymencie – mówi Damian Kozłowski, ekspert firmy Nilfisk, producenta urządzeń czyszczących.
 
VP300 office1.jpg

Nowe wytyczne
Wprowadzane od początku września na rynek odkurzacze – zarówno te konsumenckie, jak i do użytku komercyjnego (chodzi o odkurzacze do pracy na sucho) –  będą musiały spełniać kilka nowych wymogów, których celem jest poprawa wydajności energetycznej urządzeń. – Dotyczą one na przykład obniżonego poziomu hałasu do 80 dB, żywotności silnika, która nie może być mniejsza niż 500 godzin pracy albo wskaźnika reemisji kurzu, który nie może wzrosnąć powyżej jednego procenta. Jednak najważniejsze ograniczenie to zmniejszenie mocy maksymalnej odkurzacza z 1600 W do 900 W – wyjaśnia Damian Kozłowski.
Odkurzacze stracą więc moc. Ale czy odczujemy to podczas domowego sprzątania? Ekspert firmy Nilfisk przekonuje, że nie, bo nowoczesne technologie i materiały pozwalają na osiągnięcie wysokiej wydajności nawet przy zmniejszeniu poboru z gniazda elektrycznego. Zresztą unijne wytyczne dotyczą też jakości sprzątania i definiują minimalne wskaźniki skuteczności zbierania brudu z różnych rodzajów podłoża.

Przed użyciem zapoznaj się z etykietą
Odkurzacze wprowadzane na rynek od 1 września będą musiały być również zaopatrzone w nową etykietę energetyczną. Zgodnie z unijnym prawem, obowiązek wyposażenia towaru w taką etykietę spoczywa na producentach sprzętu RTV i AGD. Można ją porównać ze składem produktu spożywczego albo z ulotką dołączoną do opakowania leku.
Etykieta do tej pory obejmowała skalę od klasy A do G. Od 1 września skala ta zmienia się na –od A+++ do D, gdzie A+++ oznacza najlepszy współczynnik energooszczędności sprzętu (a co za tym idzie – największe oszczędności podczas jego stosowania i prawdopodobnie najwyższą cenę przy zakupie).  – Warto czytać etykiety energetyczne, bo dają one konsumentom informacje pozwalające na dokonanie najbardziej trafnego wyboru – mówi ekspert firmy Nilfisk. – I to nie tylko z zakresu wydajności energetycznej. Etykiety informują również o stopniu reemisji kurzu, poziomie hałasu emitowanego przez urządzenie oraz skuteczności w zakresie sprzątania dywanów i podłóg – wylicza Damian Kozłowski.
 
VP300 hotel1.jpg

Pogodzić energooszczędność z wydajnością
Zmiany na rynku odkurzaczy związane są z unijną strategią podnoszenia efektywności energetycznej urządzeń elektronicznych. To projekt rozłożony na lata. Jego pierwszy etap wdrożono w 2014 r. i już wtedy odkurzaczom obniżono moc silników. 1 września w życie wchodzi druga faza projektu. To termin znany producentom od dawna, dlatego mogli się do niego przygotować i wprowadzić zmiany w produkcji odkurzaczy.  – Musimy pogodzić energooszczędność z wysoką wydajnością czyszczenia, do której przyzwyczaili się klienci – tłumaczy Damian Kozłowski. – W związku z tym przez ostatnie miesiące producenci przeprowadzają modernizację istniejących typów odkurzaczy. Montowali nowe, coraz lepsze filtry oraz stale pracowali się nad poprawieniem wydajności silników – mówi ekspert firmy Nilfisk.
Ten duński producent w ramach modernizacji w większości modeli już wprowadził nowe, bardziej wydajne silniki, które w połączeniu z nową, specjalnie zaprojektowaną dyszą sprawiają, że odkurzacze pomimo obniżenia mocy nadal są bardzo dobrze dostosowane do ciężkich zadań, w których wymagana jest maksymalna i stała wydajność. Dodatkowo, w większości wariantów stosowany jest filtr HEPA, oferujący najwyższą jakość filtracji powietrza.

Dokładna lista nowych wytycznych dla odkurzaczy:
— roczne zużycie energii mniejsze niż 43,0 kWh,
— znamionowa moc wejściowa mniejsza niż 900 W,
— wskaźnik zbierania kurzu na dywanie (dpu c) wynosi co najmniej 0,75. Ograniczenie to nie ma zastosowania w przypadku odkurzaczy do podłóg twardych,
— wskaźnik zbierania kurzu na podłodze twardej (dpu hf) wynosi co najmniej 0,98. Ograniczenie to nie ma zastosowania w przypadku odkurzaczy do dywanów,
— reemisja kurzu nie przekracza 1,00 %,
— poziom mocy akustycznej nie przekracza 80 dB(A),
— wąż, jeżeli występuje, jest na tyle trwały, by nadal nadawał się do użytku po 40 000 oscylacji z obciążeniem,
— żywotność silnika wynosi co najmniej 500 godzin.


O Nilfisk
Nilfisk to jeden z czołowych światowych producentów profesjonalnych maszyn czyszczących. Firma dostarcza innowacyjne produkty: odkurzacze, myjki wysokociśnieniowe, automaty szorująco-zbierające oraz maszyny komunalne do sprzątania i pielęgnacji terenów zewnętrznych znajdujące swoje zastosowanie w niemal każdej branży. Głównymi odbiorcami są: przemysł spożywczy, metalurgiczny, farmaceutyczny, chemiczny, transportowy, motoryzacyjny, rolnictwo, budownictwo, centra logistyczne oraz przedsiębiorstwa produkcyjne.

Firma Nilfisk – pierwotnie pod nazwą Fisker & Nielsen – powstała w 1906 r. w Danii, gdzie do dziś znajduje się jej główna siedziba. Spółki handlowe firmy zlokalizowane są w 45 krajach na świecie, a aż 10 zakładów produkcyjnych - w Europie, Ameryce i Azji. Dzięki silnej sieci dystrybucji Nilfisk wprowadza i sprzedaje swoje produkty w ponad 100 krajach. Firma zatrudnia w sumie ok. 5,6 tysiąca pracowników, w tym ponad 250 inżynierów pracujących nad innowacyjnością produktów oraz 700 techników.

Produkty Nilfisk na polskim rynku obecne są już od 26 lat. Szybki rozwój rynku maszyn czyszczących w Europie Środkowo-Wschodniej spowodował, że w 2003 r. firma otworzyła swoje przedstawicielstwo w Polsce. Obecnie na naszym rynku Nilfisk oferuje pięć marek swoich produktów: Nilfisk, Viper, Outdoor, IVS oraz Consumer. Firma współpracuje z ponad 120 dystrybutorami na terenie całego kraju. W Polsce znajduje się również sieć autoryzowanych serwisów. Dyrektorem zarządzającym polskiego oddziału Nilfisk Polska jest Ewa Klimont.